fbpx
Hellsinki Metal Festival

Hellsinki Metal Festival on metallimusiikki- tapahtuma.
Tässä osiossa on tietoja festivaalista.
Lisätietoja voit kysyä osoitteesta info@hellsinkimetalfestival.fi

Lisää tietoa festivaalista löydät myös sosiaalisesta mediasta:

Facebook  (ei selkokielinen)

Instagram (ei selkokielinen)

TikTok (ei selkokielinen)

Paikka ja Aika

Hellsinki Metal Festival 2024 järjestetään Helsingin Jäähallin alueella.

Tapahtuman osoite on Nordenskiöldinkatu 11-13, 00250 Helsinki.

Festivaali järjestetään kahtena päivänä elokuussa. Festivaali alkaa molempina päivinä klo 13:00

  • Ensimmäinen festivaalipäivä on perjantai 9.8.2024.
  • Toinen festivaalipäivä on lauantai 10.8.2024.
Festivaalialue

Tarkempi aluekartta julkaistaan lähempänä tapahtumaa.

Vessoja tapahtumassa löydät Helsingin jäähallin sisältä ja ulkoalueelta.

Tapahtuma-alueella on kolme esiintymislavaa. Kaikilla lavoilla on esiintyjiä molempina tapahtumapäivinä.

Hellsinki 01 – Ulkolava
Hellsinki 02 – Ulkolava
Helsinki 03 – Sisälava (Rajattu kapasiteetti)

Esiintyjät

Alla on lista molempien tapahtumapäivien esiintyjistä. Tarkemmat esiintymisaikataulut julkaistaan 27.5.2024.

Esiintyjät perjantai 9.8.2024:

Hellsinki 01– Ulkolava

Avantasia

Heaven Shall Burn

The Amity Affliction

Emmure

Wolfheart

Hellsinki 02– Ulkolava

Satyricon

Deicide

Triumph Of Death performing Hellhammer

Terrorizer

Deathchain

Hellsinki 03 –Sisälava

Swallow The Sun

SOEN

Obscura

Massacre

Cadaver

Gutalax

Suotana

Esiintyjät lauantai 10.8.2024:

Hellsinki 01– Ulkolava

Kreator

Meshuggah

Doro

Blackbraid

Humanity’s Last Breath

Hellsinki 02– Ulkolava

Hammerfall

Abbath performs Immortal

Insomnium

Crownshift

Hideous Divinity

Hellsinki 03– Sisälava

Mayhem

Trelldom

Tyrantti

Barathrum

Havukruunu

Helsott

TBA

Saapuminen Hellsinki Metal Festivaleille

Festivaalialueelle saavutaan pääportista, joka sijaitsee osoitteessa Nordenskiöldinkatu 11-13 00250 Helsinki. Pääportti on Helsingin Jäähallin pääsisäänkäynti. Tapahtuman sijainti Googlen karttapalvelussa löytyy tästä linkistä. (ei selkokielinen)

Festivaalialueella ei ole parkkipaikkaa ja lähialueilla on vain vähän parkkipaikkoja. Suosittelemme saapumaan tapahtumaan julkisilla kulkuneuvoilla tai kävellen.

Julkisten kulkuneuvojen aikataulut löydät osoitteesta: www.hsl.fi (ei selkokielinen) ja www.vr.fi (ei selkokielinen).

Helsingissä on vilkas liikenne ja kapeat jalkakäytävät. Ole varovainen, kun saavut festivaaleille ja noudata liikennesääntöjä. Jäähallin edessä on takseille pysähtymispaikka.

Infopiste

Festivaaleilla on infopiste, josta saat apua ja tietoa festivaalien aikana.

Infopiste sijaitsee heti pääporttien läheisyydessä kun astut sisään Helsingin Jäähalliin.

Narikka

Festivaalialueen sisäänkäynnin yhteyteen tulee narikka, eli vaate- ja tavarasäilytys. Narikassa voit säilyttää tavaroitasi festivaalialueen aukioloaikoina. Narikka on maksullinen ja aina kun käyt narikassa, joudut maksamaan narikkamaksun.

Majoitus

Elämysmatkat tarjoaa valmiita majoituspakettaja festivaalille. Paketteihin sisältyy oman valinnan mukaan majoitus ja festivaaliliput. Matkapaketit voit ostaa tästä! (ei selkokielinen). Helsingistä löytyy myös paljon hotelleja, joista voit kysyä suoraan majoitusmahdollisuutta.

Liput

Lippuja Hellsinki Metal Festivaliin voi ostaa seuraavista lippukaupoista:

  • Ticketmaster
  • Lippupiste
  • Tiketti
  • Liveit

Älä osta lippuja muualta, kuin yllä mainituista paikoista.

Lipun vaihto rannekkeeseen

Rannekkeen kanssa on vapaa kulku festivaalialueen porteista. Voit poistua ja saapua vapaasti festivaalialueen aukioloaikoina, paitsi festivaalin viimeisen tunnin aikana. Vain kahden päivän peruslipulla ja kaikilla R.I.P lipuilla saa rannekkeen. Lipun vaihto rannekkeeseen tapahtuu festivaalisisäänkäynnin vieressä. Osoite on Nordenskiöldinkatu 11-13. Rannekkeiden vaihtopaikka löytyy aluekartasta.

Rannekkeen vaihto ennakkoon

Voit vaihtaa lippusi rannekkeeseen ennen tapahtumaa Kauppakeskus Forumissa Helsingissä. Paikka tarkentuu myöhemmin.

Lippuvaihtoehdot

Hellsinki Metal Festivaalin kaikki lippuvaihtoehdot löydät tästä » (ei selkokielinen).

2 päivän lippu

Tämä lippu vaihdetaan rannekkeeseen. Rannekkeen kanssa on vapaa kulku festivaalialueen porteista. Voit poistua ja saapua vapaasti festivaalialueen aukioloaikoina, paitsi festivaalin viimeisen tunnin aikana.

1 päivän lippu

Näitä lippuja ei vaihdeta rannekkeisiin. Lippu oikeuttaa yhteen sisäänpääsyyn festivaalipäivänä. Jos poistut kesken festivaalin festivaalialueelta, et pääse enää takaisin sisään.

R.I.P. LIPUT

Mikä On R.I.P lippu?

R.I.P on lyhenne sanoista Really Important Person. R.I.P. lippu sisältää pääsyn R.I.P. Necropolis-alueelle.  Necropolis-alue sijaitsee festivaalin ulkoalueella. Kaikki R.I.P- liput vaihdetaan rannekkeisiin. R.I.P alueelta näkee ulkolavoille ja alueella on paljon istumapaikkoja.

R.I.P lippu sisältää:

  • Oma R.I.P sisäänkäynti pääporteille
  • Hellsinki Metal Festival R.I.P.-passi, kaulanauha ja ranneke
  • Omat vessat ja anniskelu R.I.P alueella
  • Pomppulinna
  • Pientä naposteltavaa

Muutokset ovat mahdollisia.

Maksutavat lippukaupoissa

Lippukaupoissa maksutapoina käyvät kaikki yleisimmät maksutavat, kuten

  • verkkopankkimaksu
  • korttimaksu
  • Mobile Pay
  • Paypal
  • laskutus
  • lahjakortit
  • kulttuuriedut

Lipun voi maksaa Epassilla ja muilla vastaavilla kulttuurieduilla Ticketmasterin fyysisissä lippukaupoissa: https://www.ticketmaster.fi/help/Outlets/ (ei selkokielinen). Ryhmälipuissa maksutapana toimii ainoastaan korttimaksu.

Syöminen ja juominen
Ruoka

Hellsinki Metal Festivaaleilla on paljon erilaisia ruoka-ja juomakojuja. Tarjolla on liha-, kasvis-, ja vegaanivaihtoehtoja.  Tapahtumassa on myös tarjolla erilaisia makeita ruokavaihtoehtoja.

Vesipisteet ja vesipullo

Voit tuoda festivaalialueelle yhden tyhjän vesipullon tai virvoitusjuomapullon. Sen pitää olla läpinäkyvä ja sen koko saa olla enintään 0,5 litraa. Pullo ei saa olla lasia. Vesipullon voi täyttää vesipisteellä, joita on alueella useita. Vesipullon voit myös täyttää jäähallin sisällä olevissa vessoissa. Vesipisteet ovat merkitty festivaalikarttaan.

Juomat

Tapahtumassa myydään monenlaista alkoholitonta juotavaa. Festivaalin baarialueilla myydään myös alkoholia. Omia juomia ei saa tuoda festivaaleille.

Brutal Bazaar Expoalue 

Brutal Bazaar Expoalue tarkoittaa aluetta, jossa on paljon erilaista myytäviä tuotteita. Alueella on myös muuta nähtävää ja koettavaa, kuten taidetta. Alue on Helsingin Jäähallin sisällä.

Maksutavat festivaaleilla

Festivaalialueella voit maksaa pankki- tai luottokortilla tai käteisellä. Ruokamaailmassa käy ainoastaan korttimaksu. Suosittelemme käyttämään lähimaksua. Baariteltoissa löytyy pantti- ja käteispisteitä. Panttipisteellä voit palauttaa pulloja ja saada niistä panttimaksun takaisin.

Tapahtuman ikäraja

Hellsinki Metal Festivalin alaikäraja on 18-vuotta. Alaikäiset eivät voi osallistua tapahtumaan.  Varaudu todistamaan henkilöllisyytesi kysyttäessä. Henkilöllisyystodistuksena hyväksytään kuvallinen henkilökortti, ajokortti tai passi.

Turvallisuus Hellsinki Metal Festivaaleilla

Kaikkien tapahtuman kävijöiden pitää kulkea turvatarkastuksen läpi. Turvatarkastus tehdään alueen pääporteilla ennen saapumista festivaalialueelle. Turvatarkastuksessa järjestyksenvalvoja tunnustelee sinua kevyesti vaatteiden läpi. Lisäksi kaikkien kävijöiden laukut tutkitaan ennen kuin tapahtuma-alueelle pääsee sisään.

Tässä on lista esineistä, joita saa ottaa mukaan tapahtuma-alueelle:

  • Tyhjä 0,5l läpinäkyvä vesipullo (ei lasia)
  • Reput ja laukut, suurin sallittu tilavuus 18 litraa
  • Kamerat (max. 70mm linssi)
  • GoPro
  • Lääkkeet (resepti mukana)
  • Suklaapatukat tai vastaavat tuotteet terveydellisistä syistä. Voit joutua todistamaan tämän järjestyksenvalvojalle turvatarkastuksessa.
  • Aurinkorasvat
  • Kiikarit
  • Meikit
  • Käsidesi (max 100 ml)

Näitä esineitä et saa tuoda tapahtuma-alueelle:

  • Järjestelmäkamerat (yli 70mm linssi)
  • Kannettavat tietokoneet, tabletit
  • Videokamerat
  • Sateenvarjot
  • Selfiekepit / jalustat kameralle
  • Polkupyörät, potku- ja skeittilaudat
  • Lasipullot, purkit ja tölkit (riippumatta sisällöstä)
  • Alkoholituotteet ja huumaavat aineet
  • Ampuma-, terä- ja lyömä-aseet
  • Monitoimityökalut
  • Räjähteet
  • Huomioliivit/takit
  • Eväät
  • llotulitteet, soihdut, laserit
  • Paksut ketjut
  • Eläimet
  • Retkituolit, lastenrattaat ja lastenvaunut
  • Liput ja banderollit

Järjestyksenvalvojilla on oikeus kieltää myös muita esineitä.

Festivaalialueella on kiellettyä jakaa erilaisia julisteita tai mainoksia.  Festivaaleilla on myös kiellettyä yleisön seassa surffaaminen eli esimerkiksi heittäytyminen väkijoukkoon muiden kävijöiden käsien varaan.

Ensiapu festivaaleilla

Festivaalialueelta löytyy ensiapupiste ja ammattitaitoinen ensiapuhenkilökunta. Ensiapupisteen tarkemman sijainnin löydät aluekartasta. Festivaalin ensiaputiimi voi paikata pieniä haavoja ensiapupisteellä. Ensiapua saa myös muualla festivaalialueella.

Jos sinä tai joku muu lähelläsi tarvitsee ensiapua, etsi festivaalin työntekijä tai lähesty turvallisuushenkilökuntaa. Turvallisuushenkilökunnan tunnistat huomioliiveistä. Työntekijä neuvoo sinulle ensiapupisteen paikan tai kutsuu paikalle ensiapua. Vakavissa hätätilanteissa ole yhteydessä hätänumeroon 112.

Esteettömyys

Pyrimme huomioimaan tapahtumassa erilaiset liikuntarajoitteet. Festivaaleilla on käytettävissä inva -WC ja ulkolavojen edessä on katsomokoroke. Ulkoalue on pääosin tasaista asvalttikenttää. Avustaja saa tulla tapahtumaan ilmaiseksi avustettavan seurassa. Avustajan on kuljettava avustettavan kanssa festivaaleilla, sillä hänellä ei ole omaa lippua. Päivitämme kesällä aluekartan festivaaleista ja kerromme lisää esteettömyydestä. Karttaan merkitään esimerkiksi erilaiset esteet, jotka saattavat vaikeuttaa liikkumista esimerkiksi pyörätuolilla. Jos sinulla on kysyttävää tapahtuman esteettömyydestä, voit laittaa viestin osoitteeseen info@hellsinkimetalfestival.fi. Vastaamme mielellämme kysymyksiin.

Arvot

Kaikki ovat tervetulleita Hellsinki Metal Festivaleille omana itsenään. Pidä huolta kavereistasi ja ole ystävällinen muille festivaaliasiakkaille ja henkilökunnalle. Tapahtumassa ei saa syrjiä tai kiusata ketään. Ole yhteydessä henkilökuntaan, jos sinua häiritään tai näet että, muita häiritään tapahtumassa. Henkilökunta osaa auttaa härintätilanteissa sinua ja muita festivaalikävijöitä.